La comunicació és la pedra angular dels programes de detecció de càncer de mama basats en la població que han de convidar a totes les dones de la seva població diana i proporcionar-los informació equilibrada sobre la detecció per garantir la participació informada. Les dones convidades també han de poder comunicar-se amb els programes de detecció per obtenir més informació sobre els procediments de detecció i / o cancel·lar i reprogramar cites. Aquest estudi descriu els canals de comunicació utilitzats per les dones convidades per a la detecció del càncer de mama per comunicar-se amb el programa. La població de l’estudi és de 141,684 dones, de 50 a 69 anys d’edat, que han estat nvitadas durant el període 2015-2016 per a ser examinades pel Programa Català de Detecció de Càncer de Mama (Espanya). Aquest estudi demostra la necessitat de reforçar la comunicació entre les dones i els programes de detecció de càncer de mama i la importància d’oferir canals de comunicació que satisfacin totes les necessitats de les dones per facilitar la reprogramació i cancel·lació de cites i, per tant , millorar l’eficiència dels programes de detecció.