La Unitat de Cribratge del Càncer (UCC) ha dut a terme aquest dimecres 9 d’abril la primera de diverses sessions de formació dins del marc “Endoscòpia digestiva en el programa de cribratge de càncer colorectal: avenços i perspectives”. Aquestes sessions estan adreçades als metges i metgesses especialistes en aparell digestiu de les unitats endoscòpiques col·laboradores del Programa de Detecció Precoç de Càncer Colorectal (PDPCCR) de l’Institut Català d’Oncologia, i tenen com a objectiu proporcionar eines pràctiques i coneixements útils per a la realització de colonoscòpies en el context del cribratge.
La trobada s’ha celebrat a l’ICO Hospitalet. La coordinadora del programa, Gemma Binefa, ha donat la benvinguda als assistents i ha sigut l’encarregada d’obrir la jornada. A continuació, Laura Sánchez ha presentat els 25 anys del PDPCCR en dades, remarcant la trajectòria del programa, els principals indicadors i l’impacte obtingut. Tot seguit, Jon Aritz Panera ha exposat l’Informe d’Endoscopistes, amb dades rellevants sobre l’activitat endoscòpica i aspectes clau per a la millora de la qualitat.
Amb aquesta primera sessió s’obre un espai de trobada i reflexió entre professionals que té per objectiu reforçar el coneixement, la qualitat assistencial i la coordinació entre els equips implicats en una peça fonamental del cribratge: l’endoscòpia digestiva.
Des del Programa volem agrair sincerament la participació de tots els assistents i animar-vos a continuar formant part de les pròximes sessions.