Les infermeres gestores de la Unitat de Cribratge del Càncer (UCC) de l’Institut Català d’Oncologia (ICO) van participar els dies 28, 29 i 30 de maig en el XX Congrés Nacional de la Societat Espanyola d’Infermeria Oncològica (SEEO) a la ciutat de Vigo. Sota el lema “Infermeres oncològiques: compromís i rol transformador a les cures”, el congrés va reunir a més de 400 professionals de l’àmbit infermer arribades d’arreu de l’Estat per tal de compartir els avenços clínics, el lideratge infermer i els nous reptes de tractament del càncer.
Les participants de la UCC van presentar treballs que van posar en valor la metodològica tasca dels Programes de Cribratge en la disminució de la incidència del càncer. La infermera Yolanda Valverde va presentar un pòster sobre el rol infermer al Procés de Certificació ISO9001:2015 de la Unitat de Cribratge de Càncer de Mama i les millores que ha aportat a la qualitat de les cures. La infermera Sònia Abenia, per una altra banda, va realitzar una comunicació oral sobre els Indicadors de Qualitat del Programa de Detecció Precoç de Càncer Colorectal de l’any 2024 i la contribució infermera en l’acompliment dels indicadors clau, millorant els resultats.
Aquesta trobada també va servir per reforçar el missatge que cal continuar avançant cap a un model d’infermeria amb més capacitat de decisió, més autonomia clínica i una mirada global del pacient, i destacant que la infermera no només executa sinó que també lidera i transforma l’atenció sanitària.

