La Joint Action On Cancer Screening (EUCanScreen) va celebrar els passats dies 12, 13 i 14 de maig la reunió anual del consorci a Torí, Itàlia. Els assistents, entre ells diversos professionals de la Unitat de Cribratge del Càncer de l’ICO, van donar forma al futur del cribratge del càncer a la Unió Europea en un acte que va reunir investigadors, clínics i funcionaris de salut pública.
La reunió va servir per presentar actualitzacions dels 11 paquets de treball que conformen la Joint Action, posant en relleu els reptes pendents i les oportunitats de millora. A més, es va aprofitar per fer les reunions dels diferents òrgans de govern (Comitè de Direcció, Comitè Científic, Comitè de Disseminació i Comunicació i Consell Assessor Governamental). La reunió va servir també per estrènyer la relació entre els diferents participants i conèixer la situació dels diferents projectes europeus que hi ha en marxa amb temes relacionats.
La Unitat de Cribratge de Càncer és una de les 97 institucions que participen en la Joint Action. Aquest projecte d’àmbit europeu té com a objectiu garantir la implementació sostenible d’un cribratge d’alta qualitat de diversos tipus de càncer. En aquesta ocasió, l’ICO no només actua com a autoritat competent, sinó que també és líder del grup de treball 7 i co-líder d’altres dues tasques, entre altres funcions. La durada del projecte és de quatre anys i està dotat de més de 38,5 milions d’euros.
La reunió del consorci EUCanScreen a Torí demostra el compromís unit d’Europa per la prevenció del càncer, millorar els tractaments i els seus resultats i, en última instància, salvar vides.

