XV Jornada SCATT: un any més compromesos amb la prevenció i control del tabaquisme

La Unitat de Control del Tabac (UCT) de l’Institut Català d’Oncologia (ICO) ha participat un any més en la XV Jornada de la Societat Catalana d’Atenció i Tractament del Consum de Tabac (SCATT). Aquesta nova edició ha reunit més de 350 professionals de la salut, investigadors i especialistes en el tractament del tabaquisme per abordar els desafiaments actuals en la prevenció i control del consum de tabac.

Sota el lema Junts per la salut, cap pas enrere!, l’esdeveniment ha posat el focus en les noves formes de consum de nicotina i la necessitat de regulació legislativa per frenar la seva expansió, especialment entre la població jove. La jornada ha comptat amb taules rodones, conferències magistrals i la presentació de projectes innovadors en deshabituació tabàquica, com el projecte Llars Sense Fum, presentat per la Isabel Barroso de la Unitat de Control del Tabac, que ha estat guardonat per l’entitat organitzadora. També ha intervingut la investigadora predoctoral de la UCT Judith Saura en una taula rodona sobre les implicacions del consum dual cànnabis-tabac.

Un any més, la UCT ha demostrat la seva excel·lència en la recerca i tractament del tabaquisme. A través dels treballs presentats, l’equip ha posat de manifest la seva significativa contribució en l’avanç del coneixement i l’abordatge del que continua sent la primera causa de mortalitat prevenible al nostre país i en el món.

Scroll to Top